معرفی وبلاگ
حضرت آیت الله خامنه ای در نشست اندیشه های راهبردی ؛ نقش و سهم بانوان را در نظام اسلامی ممتاز و بی بدیل دانستند و خاطر نشان کردند : " نقش بانوان در دوران مبارزه پیروزی انقلاب اسلامی ، بعداز انقلاب بویژه دوره بسیار سخت دفاع مقدس و در عرصه های مختلف ، نقش مؤثر ، ممتاز و بی جایگزینی است که با هیچ معیاری قابل اندازه گیری نیست ." از نگاه رهبر انقلاب اسلامی ، اولین کسی که نقش و جایگاه ممتاز بانوان را درک کرد و زمینه ساز نقش افرینی برجسته زنان در عرصه های مختلف شد ، امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود.
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1061205
تعداد نوشته ها : 116
تعداد نظرات : 9
Rss
طراح قالب
GraphistThem267
چرا در آخرالزمان قم امن ترين مكان است؟


به زودي كوفه از مؤمنين خالي مي شود و مخفي مي شود، علم از آن همانگونه كه مار در سوراخ خود مخفي مي شود. سپس ظاهر مي شود علم به شهري كه به آن قم مي گويند و معدن علم و فضل مي شود.


شبستان، مرحوم حاج شيخ عباس قمي(صاحب مفاتيح الجنان) در كتاب سفينة البحار(ج7، ذيل حرف ق) به نكاتي پيرامون قم و ويژگي هاي آن پرداخته و به رواياتي اشاره كرده است كه به امن بودن اين منطقه توجه شده است. از امام صادق(ع) روايت شده است: اگر مصيبت بر شما وارد شد، بر شما باد به قم كه آنجا مأمن فاطميون است.

شايد ويژگي هاي ذيل باعث شده است كه شهر مقدس قم داراي چنين جايگاهي باشد:
الف. مدفن كريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه(س)؛
ب. مدفن بسياري از علما و فقها و اولياي بزرگ الهي؛
ج. لقب قم از پيامبر گرامي(ص) اخذ شده است كه در شب معراج با ديدن شيطان در اين سرزمين با لفظ قم او را از اينجا راند.
د. شهر اهل بيت(ع) است با توجه به ولايت مداري مردم اين سرزمين از امام صادق(ع) نقل شده است: براي ما اهل بيت حرمي است كه آن شهر قم است. (سفينة البحار).
هـ. قم مركز علم اهل بيت و صدور آن به عالم است. از امام صادق(ع) نقل شده است: به زودي كوفه از مؤمنين خالي مي شود و جمع مي شود(مخفي مي شود) علم از آن همانگونه كه مار در سوراخ خود مخفي مي شود، سپس ظاهر مي شود علم به شهري كه به آن قم مي گويند و مي گردد معدن علم و فضل.(سفينة البحار).
و. اهالي قم هنگام ظهور، همراهان و ياوران امام مهدي(ع) هستند. از امام صادق(ع) نقل شده است: قم را قم ناميدند زيرا اهل آن با قائم آل محمد(ع) جمع مي شوند و با او قيام مي كنند و بر او استفامت و پايداري مي ورزند و او را ياري و نصرت مي كنند.(سفينة البحار).
ز. يكي از درهاي بهشت براي اهل قم است. از امام رضا(ع) نقل شده است: براي بهشت هشت در است و يكي از آنها براي اهل قم است، پس خوشا به حال آنها، پس خوشا به حال آنها، پس خوشا به حال آنها.

هرچند همه ويژگي ها در جاي خود بسيار مهم و ارزشمند است، اما نكته پنجم جايگاه خاصي دارد، زيرا منادي كامل و واقعي دين اسلام در دوران سخت و سنگين غيبت و صدور آن به جهان و آشنا كردن مردم با حقيقت دين، حوزه علميه قم است و خداوند و امام عصر(ع) اين ندا و دعوت گر را رها نمي كند. با صدور دين و معارف مهدويت است كه مردم آمادگي بيشتر براي ظهور پيدا مي كنند.

 


شنبه ششم 8 1391 23:3
X