>>> چطور از شر چربي مو خلاص شويم؟
موهايم به اندازه اي چرب است كه بايد هر روز يا يك روز در ميان آن را بشويم. از اين نگرانم كه اين همه شست و شو براي موهايم ضرر داشته باشد . آيا چاره اي هست كه بتوانم از شر چربي مو خلاص شوم؟
ـ خير تنها راه براي كنترل چربي مو شست و شوي آن است و اين كار براي موها هيچ ضرري ندارد. براي شست وشوي موها از شامپويي كه مخصوص موهاي چرب است و خاصيت چربي زدايي خوبي دارد استفاده كنيد. شامپوها از نظر قدرت تميزكنندگي و چربي زدايي با هم تفاوت دارند. بعضي شامپوها خاصيت پاك كنندگي و خشك كنندگي زيادي دارد در حالي كه برخي ديگر خاصيت تميزكنندگي كمتري دارند. شما بايد از شامپوهايي كه عاري از مواد نرم كننده و روغني باشند استفاده كنيد. در صورت نياز موي سر خود را دوبار شامپو بزنيد و كف شامپو را حدود ۳ دقيقه روي سر نگه داريد و سپس آبكشي كنيد.
اگر پس از شامپو زدن به نرم كننده نياز داريد نوعي را انتخاب كنيد كه چربي نداشته و يا چربي آن كم باشد . موي كوتاه شست و شو را آسان تر كرده و چربي در مقدار كمتري از مو تجمع پيدا خواهد كرد. بنابراين كوتاه كردن مو تا حدودي به حل مشكل شما كمك مي كند.
راهي كه هميشه بتوان از چربي مو جلوگيري كرد وجود ندارد. فعاليت بيش از حد غدد چربي متصل به فوليكول مو در پوست عامل چربي مو است و معالجه بيروني و موضعي براي كم كردن فعاليت غدد چربي موجود نيست. فرآورده هاي موجود فقط مي توانند چربي هايي كه در سطح پوست مي رسند از بين ببرند در بعضي موارد چربي زياد ممكن است همراه با اختلالات غدد داخلي از قبيل كيست هاي تخمدان – فعاليت زياد غده فوق كليوي به عت ازدياد ترشح هورمون مردانه، باشد. تشخيص و درمان اين بيماري ها نياز به بررسي هاي دقيق و مراجعه به پزشك غدد و زنان وانجام آزمايش هاي لازم دارد.
منبع: موسسه فرهنگي دنياي تغذيه و سلامت
شخصيت و فضايل حضرت احمد بن موسي (عليهما السلام)
شخصيت و فضايل حضرت احمد بن موسي (عليهما السلام)
شخصيت و فضايل حضرت احمد بن موسي (عليهما السلام)
شخصيت و فضايل حضرت احمد بن موسي (عليهما السلام)
شخصيت و فضايل حضرت احمد بن موسي (عليهما السلام)
شخصيت و فضايل حضرت احمد بن موسي (عليهما السلام)
امشب تمام شهر با تو خداحافظي مي كنند
امشب پرندگان و مرغابيان پرهايشان را بر سر راه مي كشند، صدا مي كنند، ردايتان را مي كشند تا شايد، تا شايد از رفتن منصرفتان كنند.
ماه امشب پشت ابرها پنهان شده تا شايد راه را گم كنيد و به مسجد نرويد
نخل هاي نخلستان امشب سر بر هم فرو آورده و مويه مي كنند
چاه بي قراري مي كند
امشب كوچه هاي شهر جوري نگاهت مي كنند كه گويي هرگز ديگر از آن ها عبور نخواهي كرد
كاسه هاي شير همه اماده اند
آري
آري مولا جان
امشب همان كسي انتظار تو را در مسجد مي كشد كه سال ها پيش وعده اش را داده بودي
او منتظر است
او منتظر است با شمشيري زهر آگين
علي جان مردمان اين شهر از كجا آمده اند؟
اول امامت تو را نديد مي گيرند، بعد همسرت را بين در و ديوار مي گذارند
آن ها حتي به فرزند در شكم يگانه دختر پيغمبر اكرم(ص) هم رحم نكردند
و حالا
و حالا كمر به قتل تو بسته اند
علي جان مگر نه آنكه �%
حفظ چشم، گوش، قلب و تمامي اعضا و جوارح از هرگونه خطا و گناه عفاف است كه حاصل اين عفت و حجاب دروني، پوشش ظاهري است؛ به تعبيري لطيفتر حجاب ميوه عفاف است و عفاف ريشه حجاب.
حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشري و بويژه جوامع اسلامي مطرح است. همواره اين دو واژه در كنار هم به كار برده ميشوند و در نگاه اول به نظر ميآيد هر دو به يك معنا باشند اما با جستجو در متون ديني و فرهنگنامهها به نكته قابل توجهي ميرسيم و آن تفاوت اين دو واژه است. در برخي كتب لغت حجاب را اينگونه تعريف كردهاند: «الحجاب، المنع من الوصول» حجاب يعني آنچه مانع رسيدن ميشود.(۱)
برخي گفتهاند حجب و حجاب هر دو مصدر و به معناي پنهان كردن و منع از دخول است و به عنوان شاهد آيه شريفه «و من بيننا و بينك حجاب»(فصلت، آيه ۵) را ذكر كردهاند. در ديگر كتابهاي لغت حجاب را به معناي پرده آورده و نوشتهاند: امراه محجوبه؛ زني كه پوشانيده است خود را به پوشاندني.(۲)