معرفی وبلاگ
حضرت آیت الله خامنه ای در نشست اندیشه های راهبردی ؛ نقش و سهم بانوان را در نظام اسلامی ممتاز و بی بدیل دانستند و خاطر نشان کردند : " نقش بانوان در دوران مبارزه پیروزی انقلاب اسلامی ، بعداز انقلاب بویژه دوره بسیار سخت دفاع مقدس و در عرصه های مختلف ، نقش مؤثر ، ممتاز و بی جایگزینی است که با هیچ معیاری قابل اندازه گیری نیست ." از نگاه رهبر انقلاب اسلامی ، اولین کسی که نقش و جایگاه ممتاز بانوان را درک کرد و زمینه ساز نقش افرینی برجسته زنان در عرصه های مختلف شد ، امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود.
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1068920
تعداد نوشته ها : 116
تعداد نظرات : 9
Rss
طراح قالب
GraphistThem267
سخناني زيبا و گهربار از آيت الله بهجت رحمة الله عليه




در اين مطلب جاي شك نيست كه اگر انسان بدان موفق باشد، براي او كافي است و تمام مطالب و نتايج رياضات شاقه و دشوار را دارد! و آن مطلب اين است كه:
انسان خود را در محضر خدا ببيند و خدا را در همه احوال، مطلع از خود و در همه جا حاضر و بر همه كارها و احوال خود، ناظر بداند.


١) هم جنسي و هم شكلي و اختلاط با كفار، تسلط و حكومت آنها را بر مسلمانان آسانتر مي سازد. [در محضر بهجت: ۱/۳۲] [آيت الله بهجت]



۲) اگر بي تفاوت باشيم و براي رفع گرفتاريها و بلاهايي كه اهل ايمان بدان مبتلا هستند دعا نكنيم، آن بلاها به ما هم نزديك خواهد بود.[همان: ۱/۹۷] [آيت الله بهجت]



۳) ائمه ما (عليهم السلام) دعاها را در اختيار ما گذاشته اند تا ما را غرق در نور ببينند. [همان: ۱/۱۸۹] [آيت الله بهجت]



۴-اگر بخواهيم محيط خانه گرم و باصفا و صميمي باشد، فقط بايد صبر و استقامت و گذشت و چشم پوشي و رأفت را پيشه خود كنيم تا محيط خانه گرم و نوراني باشد. [همان ۱/۳۰۰] [آيت الله بهجت]



۵-ما بايد باب توجيه خطا و اشتباه را به روي خود ببنديم و براي هر خطا، زبان به استغفار بگشاييم و اگر قابل جبران باشد، جبران كنيم. [همان] [آيت الله بهجت]



۶-خدا نكند حرام در نزد انسان زينت داده شود! اين يك بيماري قلبي است كه انسان به آن مبتلا مي شود، و با وجود راههاي حلال كه نيازش را برآورده مي كند، خود را به حرام گرفتار مي نمايد! [همان: ۱/۲۹۸] [آيت الله بهجت]



۷-واي بر ما اگر در خصوص خوردنيها و نوشيدنيها از حرام اجتناب نكنيم! زيرا همين غذاها است كه منشأ علم و ايمان و يا كفر ما مي شود! [همان: ۱/۳۳۷] [آيت الله بهجت]



۸-اگر مي خواهيد از ناحيه دعا به جايي برسيد، زبان حالتان اين باشد: تسليم خدا هستيم، هر چه بخواهد بكند، بنا داريم عمل به وظيفه بندگي كنيم. [همان: ۱/۳۴۱] [آيت الله بهجت]



۹- در اين مطلب جاي شك نيست كه اگر انسان بدان موفق باشد، براي او كافي است و تمام مطالب و نتايج رياضات شاقه و دشوار را دارد! و آن مطلب اين است كه: انسان خود را در محضر خدا ببيند و خدا را در همه احوال، مطلع از خود و در همه جا حاضر و بر همه كارها و احوال خود، ناظر بداند. [همان: ۱/۳۵۴] [آيت الله بهجت]



۱۰-براي اداره تمام جهان كافي است كه انسان، عاقل و مؤمن و متدين باشد. ديانت و عقل، براي اداره كره زمين كفايت مي كند [همان:۲/۴۳] [آيت الله بهجت]
جمعه پنجم 8 1391 23:3

#

ادريس پيامبر(ع)

 

حضرت ادريس عليه‏السلام پس از آدم و شيث عليهما‏السلام به مقام پيامبري برگزيده شد. او همواره مردم را به پرستش خداي يگانه و دوري از گناه دعوت مي‏كرد و پيروانش را به ظهور پيامبران بعدي، بويژه خاتم الانبياء محمد مصطفي صلي‏الله‏عليه‏و‏آله ، بشارت مي‏داد.

سلسله مقالات پيامبران آسماني را با مروري بر زندگي اين پيامبر بزرگ آغاز مي‏كنيم.

در نام اين پيامبراختلاف است. گروهي نامش را اخنوع و لقبش را ادريس دانسته‏اند.(1) دسته‏اي وي را «اَوْزَريس» خوانده، ادريس را معرف اين نام شمرده‏اند.(2) جمعي معتقدند نامش در تورات «اخنوع»(3) يا «خنوع»(4) است و «هرمس الهرامسه»(5) و «مثلث النعمة»(6) و «المثلث» لقب داده‏اند؛ زيرا ملك و حكيم و نبي بوده است.

علامه طباطبايي قدس‏سره در اين باره مي‏فرمايد: نام ايشان به زبان يوناني طرميس بود كه در زبان عربي اخنوع گفته مي‏شود. اما بعضي ديگر مي‏گويند: در زبان يوناني به ايشان ارميس مي‏گويند كه در زبان عربي هرمس گفته مي‏شود و خداوند عزوجل هم دركتاب قرآن ايشان را ادريس ناميد.»(7)

ادريس در قرآن

فخررازي در ذيل آيات 56 و 57 سوره مريم چنين مي‏گويد:(8)

1 ـ همانا ادريس پيامبري راستگو و صديق بود. (انه كان صدّيقا)

2 ـ آن حضرت مقام نبوت داشت. (نبيّاً)

3 ـ خداوند مقامش را بلندگردانيد.(و رفعناه مكاناً علياً)

شيخ طوسي(ره) در باره اوصاف حضرت ادريس به آيه‏هاي 84 و 85 سوره انبياء اشاره كرده، مي‏فرمايد:

4 ـ برعمل صالح و اطاعت از خداوند استوار بود. (و ذكري للعالمين)

5 ـ در بلاها بردباري بسيار نشان مي‏داد.(و اسماعيل و ادريس و ذالكفل كلٌّ من الصابرين)

علامه طبرسي(ره) به خاطر عدم شتاب در استجابت دعا را نشانه بردباري ادريس مي‏داند.(9)

بقيه در ادامه مطلب مشاهده كنيد ....

 

چهارشنبه بیست و پنجم 5 1391 10:26
X