معرفی وبلاگ
حضرت آیت الله خامنه ای در نشست اندیشه های راهبردی ؛ نقش و سهم بانوان را در نظام اسلامی ممتاز و بی بدیل دانستند و خاطر نشان کردند : " نقش بانوان در دوران مبارزه پیروزی انقلاب اسلامی ، بعداز انقلاب بویژه دوره بسیار سخت دفاع مقدس و در عرصه های مختلف ، نقش مؤثر ، ممتاز و بی جایگزینی است که با هیچ معیاری قابل اندازه گیری نیست ." از نگاه رهبر انقلاب اسلامی ، اولین کسی که نقش و جایگاه ممتاز بانوان را درک کرد و زمینه ساز نقش افرینی برجسته زنان در عرصه های مختلف شد ، امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود.
صفحه ها
دسته
لينك سازمان زنان
لينك دوستان
سايت مراجع تقليد
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 854313
تعداد نوشته ها : 1937
تعداد نظرات : 211
Rss
طراح قالب
GraphistThem267

تأثير فيبرها روي كودكان

 

 

تأثير فيبرها روي كودكان شما

اخيراً محققان هلند مطالعاتي روي تأثير فيبرها در سلامت كودكان انجام داده‌اند كه نشان مي‌دهد كودكان بايد به اندازه‌ي كافي فيبر مصرف كنند.

محققان پيش از اين، اهميت مصرف فيبرها در افراد بزرگسال را بارها به اثبات رسانده‌اند. فيبرها تأثير زيادي در هضم بهتر غذا و رفع مشكل دفع دارند.

اين بار نتايج يك پژوهش هلندي كه در مجله‌ي Pediatrics به چاپ رسيده است نشان مي‌دهد مصرف فيبرها همين تأثير را در كودكان نيز به جاي مي‌گذارد.

محققان به دنبال راهي براي يافتن بهترين روش براي بهبود سلامت گوارشي در كودكان بوده‌اند. گفتني است كه 3 درصد كودكان غربي از مشكلات مزمن گوارشي رنج مي‌برند.

هدف محققان دست يافتن به درمان غير دارويي اين مشكل بوده است براي همين آن‌ها 640 بيمار را تحت نظر گرفتند.

در بين راه حل‌هاي متعددي كه براي رفع مشكل دفع يا همان يبوست، مورد استفاده قرار مي‌گيرد محققان از فيبرها، پربيوتيك‌ها، پروبيوتيك‌ها، داروهاي ضديبوست و مصرف آب استفاده كردند.

محققان پيش از اين، اهميت مصرف فيبرها در افراد بزرگسال را بارها به اثبات رسانده‌اند. فيبرها تأثير زيادي در هضم بهتر غذا و رفع مشكل دفع دارند

نتايج نشان داد كه مصرف فيبرها يا مكمل‌هاي غذايي فيبرها تأثير بيشتر و بهتري در حل مشكلات دفع دارند. فيبرها در مواد غذايي طبيعي وجود دارند. حبوبات پخته، غلات و دانه‌ي سويا سرشار از فيبر هستند.

 

 

 

دسته ها : تغذيه كودك
شنبه بیست و نهم 7 1391 13:18
 
 
 
حفظ حجاب بهترين راه دفاع از خون شهيدان است
 

به گزارش فارس، بتول جنيدي در نهمين جلسه آيه‌هاي ايثار انجمن خاطره‌گويي زنان ايثارگر دفاع مقدس كه به همت بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس در سالن اجتماعات سپاه قدس گيلان برگزار شد با تبريك فرارسيدن ايام دهه كرامت و تقارن آن با هفته دفاع مقدس، اظهار كرد: سايه‌اي كه امروز درخت تنومند جمهوري اسلامي ايران براي مردم اين سرزمين فراهم كرده است با خون جوانان شهيد زنان و مادران پاكدامن اين آب و خاك آبياري شده است.

وي با بيان اينكه براي سرسبز شدن درخت نظام اسلامي تمام مردم به نحوي ايثارگري كرده‌اند، افزود: مادران، همسران، دختران و خواهران با انتظار صبورانه خود دردهاي دل دردمند خود را پنهان مي‌كردند و همواره از پشت جبهه‌هاي حق عليه باطل به كارهاي پشتيباني مشغول بودند.

مادر چهار شهيد، به حضور موثر بانوان در حمايت از رزمندگان اسلام اشاره كرد و گفت: آرامشي كه اكنون بر كشور حاكم است در گذشته وجود نداشت و كشور از زمان‌هاي بسيار دور همواره مورد تهاجم طاغوت‌هاي زمان خود بود.

وي با اشاره به وقايع تلخ سال 1331 در قم و كشتار روحانيون در اين شهر، تصريح كرد: زنان با توجه به اغتشاش‌هاي موجود در آن زمان روزها به ويژه شب‌ها تنها در خانه مي‌ماندند و مردان و همسرانشان براي برملا كردن توطئه‌هاي دشمن به جلسات مخفيانه شبانه براي حمايت از آرمان‌هاي امام راحل تجمع مي‌كردند.

مادر شهيدان جنيدي خاطرنشان كرد: زنان نيز در آن زمان با حفظ حيا و پوشش اسلامي خود به عنوان شركت در حاشيه مراسم قرآن و دروس اخلاق گرد هم جمع مي‌شدند و درباره اعلاميه‌ها و بيانيه‌هاي امام خميني (ره) به ديگر زنان اطلاع‌رساني مي‌كردند.

وي با بيان اينكه زنان و مردان شيردل و انقلابي از ابتدا بذر انقلاب را خانه به خانه و كوچه به كوچه پاشيده و گسترش دادند، اذعان كرد: اين وضعيت نه تنها در شهر قم بلكه در تمام شهرها و روستاهاي ايران به اين منوال بوده است.

جنيدي، به توطئه‌هاي دشمنان نظام اسلامي براي جلوگيري از رشد و پيشرفت اهداف جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و گفت: زنان و مادران به ويژه دختران جوان ما به راحتي با بد حجابي‌هاي خود سوژه به دست دشمن ندهند.

وي رعايت حجاب و عفاف را موجب ارتقاي شخصيت، هويت و حريت براي زنان و از دستاوردها و بركات انقلاب اسلامي دانست و افزود: زنان با الگوپذيري از حضرت فاطمه الزهرا (س) كه اجازه ندادند حتي در هنگام مرگ نامحرمي برجستگي‌هاي بدن ايشان را ببيند از پوشيدن مانتوهاي اندامي خودداري كنند زيرا اين نوع پوشش در شان و مناسب زن مسلمان نيست.

مادر شهيدان جنيدي، به سختي‌ها و مشقت‌هايي كه امام راحل در راه پيروزي انقلاب اسلامي كشيدند اشاره كرد و گفت: امام راحل در راه رسيدن به اهداف بلندشان زنداني‌ها، بي‌حرمتي‌ها و تبعيدهاي سختي را متحمل شدند و زناني كه دنباله رو اعتقادها و اهداف ايشان بودند و همواره با برپا داشتن نماز و دادن و زكات، رعايت و حجاب و نحوه پرورش فرزندان با ايمان و مومن و معتقد تلاش مي‌كردند، همواره مورد تمسخر افراد طاغوت قرار مي‌گرفتند.

اين مادر ايثارگر از زنان همنوع خود خواست تا با تربيت صحيح فرزندان به ويژه دختران خود اجازه ندهند خون شهيدان زير پا گذاشته شود.

وي متذكر شد: جوانان ما براي اينكه ناموس و شرف و عفت زنان و دختران اين مرزوبوم به دست بيگانگان نيفتد و لكه‌دار نشود از جان خود گذشتند.

جنيدي، رعايت حجاب را بهترين راه ممكن براي دفاع از خون شهيدان و برملا كردن توطئه‌هاي دشمنان در عصر حاضر دانست.

اين مادر ايثارگر با تصريح براينكه زنان و دختران ما خود را اسير هواهاي نفساني نكنند، خاطرنشان كرد: تمام زنان و دختراني كه به دنبال بدحجابي هستند در عمق وجود خود خدا را دوست دارند و در سختي‌ها و مشكلات به خدا و ائمه اطهار (ع) توسل مي‌كنند اما تنها گرفتار هواهاي نفساني خود شده‌اند.

به گزارش فارس، حاجيه بتول جنيدي از جمله زنان نادري است كه در تاريخ انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس درخشيدند و ايشان با تقديم چهار فرزند شهيد دين خود را به اسلام ادا كردند.

وي مادر شهيدان نصرالله جنيدي (سال شهادت 59)، رضا (سال شهادت 61) و محمد (سال شهادت 63) است كه در سال 79 نيز فرزند جانبازش حميد نيز به جمع برادران شهيد خود پيوست.

مادر شهيدان جنيدي از جمله زنان عضو گروه پشتيباني كاروان‌هاي اعزام زنان كشور در زمان جنگ نيز بودند كه در سال 88 نيز در جريان فتنه انتخابات رياست جمهوري با راه انداختن كاروان‌هايي از زنان پيشوا و كفن‌پوش به حمايت از نظام اسلامي بپا خاستند.

 

 

جدا كننده متن, جدا كننده متن جديد, جدا كننده متن زيبا, انواع جدا كننده متن, عكس جدا كننده متن

 

شنبه بیست و نهم 7 1391 13:3

 

افسران - مراقب چادر و لباس هاي بلند خود باشيد!

 

 

 

شنبه بیست و نهم 7 1391 12:55

روي پيراهن شهيد گمنامي نوشته بود:

 


 

 اگر براي خداست مي خواهم گمنام بمانم

گمنامي  تنها براي شهرت پرستان درد آور است

 و گر نه همه اجرها  در گمنامي است

عشق   يعني استخوان و  يك پلاك

عشق  يعني سينه هاي چاك چاك



 

 

جدا كننده متن, جدا كننده متن جديد, جدا كننده متن زيبا, انواع جدا كننده متن, عكس جدا كننده متن

 

شنبه بیست و نهم 7 1391 12:55
 
مهدويت در اديان غير الهي
 
 
 
وجود باورهاي شبه مهدوديت در اديان غير الهي چه توجيهي دارد؟



پاسخ :



فكر ظهور مصلح بزرگي كه انسان را از دردها و محنت ها رهايي بخشد و به انسانيت مدد رساند در تمام نقاط عالم جريان دارد و بشريت در امتداد تاريخ با ديدن ناملايمات و فشارهاي گوناگون به يك منجي كه جريان تاريخ را عوض كند و دولت حق را پايه ريزي نمايد باور دارد و معتقد است كه با ظهور آن تمام تبعيض هاي طبيعي كه بر بنيان پرهيزگاري، استوار نگشته است ريزش خواهد كرد[1] و فكر ظهور يك رهايي بخشي كه عدل و آسايش با ظهور آن در اخر الزمان به منصه ظهور خواهد رسيد و عدل و برابري در دولت كريمه آن منجي شيوع خواهد داشت از جمله گزينه هاي ايماني اديان الهي و شعبه هاي غير اللهي است همچنان كه يهود بدان ايمان آورده و مسيحيت به برگشت عيسي معتقد است زردشتيان به آمدن بهرام و هندوان به رسيدن ويشنو و بودائيان به ظهور بودا و حتي مغول براي ظهور ديگر باره چنگيز به انتظارند[2]. هم چنان كه اين اعتقاد در مصريان قديم و كتابهاي چينيان نيز يافت مي شود.[3]


بهر حال باور به موعود و منجي از خصايص انديشه بشري است اما در اين ميان اديان غير الهي بلحاظ جهان بيني خود تصوري گوناگون از منجي دارند كه در نتيجه مردمان هم بلحاظ ايدئولوژي خاص نگاه متفاوت به منجي دارند.[4] بهر حال براي مصداقي گردن بحث خويش، به آرمان هاي چند دين غير الهي كه باورهاي شبه مهدويت در آنها جاري است اشاره اي كوتاه مي كنيم و تفصيل بيشتر را به مجال وسيع تري وا مي گذاريم.

 

آئين هندو


انديشه موعود در اين آئين با شخصيت كَلْكي شكل مي گيرد[5] بنابر فكر هندويي جهان از چهار دورة رو به انحطاط تشكيل مي شود در چهارمين دوره يعني عصر كَلْكي سراسر جهان را ظلم و تاريكي فرا مي گيرد ناشايستگان بر جان و مال مردم مسلط مي شوند و دروغ، دزدي، رشوه، سايه سياه خويش را بر دنيا مي گسترادند. در پايان چنين دوراني آخرين تنزل(اَوَتارة) ويشنو كه كَلْكي نام دارد ظهور مي كند تا شرارت و ظلم را ريشه كن كند و عدالت و فضيلت را برقرار سازد.[6]

 

آئين بودا


انديشه شبه مهدويت در اين آئين هم با مفهوم مَيْتَرِيه تبيين مي شود اين واژه در سانسكريت به معناي مهربان است و در الهيات بودايي او را بوداي پنجم و آخرين بودا از بودائيان زميني مي دانند كه هنوز نيامده اما خواهد آمد تا همگان را نجات دهد و بودايي خويش را به كمال رساند.[7]

 

آئين كنفوسيوس


كنفوسيوس شعار بازگشت به عصر فرزانه شاهان باستان را سرلوحه انديشه هاي اصلاحي خويش قرار داده بود[8] و در انديشه طرفداران اين آئين گره خوردن به فرزانگي شاهان وجود دارد.

 

آئين دائو:


در بستر فرهنگي و ديني مردمان چين آئين دائو در كنار آئين كنفوسيوس و ديگر مكاتب فكري نقش آفريده است منتهي در آئين دائو رگه هاي روشن تري از منجي باوري و انتظار موعود را مي توان بر شناخت. بر پايه متن «زندگي قديس آخرالزمان و پروردگار طريقت» در يك سال جن ـ چن يعني بيست و نهمين سال از دورة‌ شصت ساله كه احتمالاً 392 باشد لي هونگ ظهور خواهد كرد تا جهاني نو پرپا كند.[9]

 

ژاپن:


ژاپن نيز همچون چين فرهنگ و ديانتي چند گانه دارد و لذا دين شينتو و آئين بودا در هم آميخته و درون ماية آرمان ها بيم ها و اميدهاي آن ملت را ساخته اند به طوري كه شماري از مذاهب منجي باوري در آنجا سر بر آورده اند. كه مهم ترين آنها عبارتند از: كورزو ميكو كه شخصي به نام كاواته بونجيرو (1883 ـ 1814م) پايه گذار آن بود و نهضت تنريكيو كه پرچم دار آن ناكاياما ميكي (1878 ـ 1798م) است.[10]


يونان باستان:


در فرهنگ و انديشه يونان باستان نيز سخن از صلح و آرامش در پس جنگ ها و نويد حكومت جهاني مردي بوده است كه خواهد آمد تا بر همه بشريت فرمان براند در 165 تا 168 پ.م، پيش گويان پيامبر سان يوناني از «شاهزاده اي مقدس» سخن مي گويد كه بر همة جهان تا ابد حكم خواهد راند و د رجاي ديگر پادشاهي را نويد مي دهد كه در مشرق قيام مي كند و صلح را براي همه بشريت به ارمغان مي آورد.[11]

 

اديان سرخپوستي:


برخي معتقدند كه شايد به سبب آشنايي نسبتاً كوتاه مدت جهان با دنياي سرخپوستان است كه آنچه از انديشه اين مردم در باب آينده بشر و انتظارشان مي دانيم از برخي داده هاي ناچيز دربارة همين چند قرن اخير تجاوز نمي كند. در اين دوران موعود باوري سرخ پوستان آفريقاي مركزي و جنوبي در پيوندي مستقيم با هجوم نظامي و فرهنگي غرب ومسيحي به آن سرزمين است سيزده سال پس از غلبه اسپانيا نهضت بومي تاكوي انكوي با هدف اخراج سفيد پوستان و بازگرداندن نظام گذشته رخ داد. گرچه اين نهضت ده سال بيشتر دوام نياورد امّا چراغ اميد به بازگشت نظام سابق را در دل آن مردم زنده داشت.[12]

 

اديان آفريقايي:


در مورد اديان آفريقائي برخي از محققان بر اين باورند كه اطلاع ما از موعود باوري اديان آفريقائي محدود به «مسيح گرائي» رواج يافته در همين يكي دو قرن اخير است نهضت هاي جديد با چهره هايي كه «مسيح جديد» تلقي مي شوند شكل گرفتند و بيشتر اين نهضت ها نويد عصر آزادي و بهره مندي از فرصت و مجال زندگي و خرد بسندگي را مي دهند.[13]

 

با اين بيان براي باورهاي شبه مهدويت توجيهايي را اين چنين مي توان فهرست كرد:

1. تاثير گذاري برخي از اديان الهي در شماري از اديان غير الهي «همان گونه كه در بررسي اديان سرخپوستي و آفريقائي ذكر آن گذشت»

2. وجود ظلم و ستم هايي كه بشريت را رنج مي داد منجر به اتكا به وجود رهايي بخش شده است.

3. تحقق ايده آرمانشهري همچنان كه در آئين هاي دائو و كنفوسيوس و ژاپن ديديم.

4. برقراري عدالت و فضيلت و بستن طومار ناشايستگي.

5. انديشه قوم مداري برتر همانگونه كه اديان آفريقائي بر اين باورند.

6. زنده نگه داشتن اميد به زندگي و بازگشت به روزهاي شكوه مند گذشته همان گونه كه در اديان سرخپوستي شاهد بوديم.

7. بهره مندي از فرصت و مجال زندگي و خود بسندگي آنگونه كه در اديان آفريقايي مطرح است.
و...


اشاره آخر:

همان گونه كه در ابتداء يادآورد شديم اديان غير الهي بلحاظ نگرش هاي مختلف به وجود مصلح برخي آن را قوم ـ مدار ـ برخي هم اجتماعي و جهانشمول ترسيم مي كنند ليكن نكته اي كه بايست بدان توجه كرد اين است كه اولاً آن مصلح بزرگ كه جهان در انتظار اوست بي شك مهدي محمد ـ صلي الله عليه و آله ـ است.[14] و ثانياً از ديدگاه مكتب اسلام زمين از وجود حجت خدا خالي نيست گرچه در پس ابر غيبت باشد.[15]

 

 

 

شنبه بیست و نهم 7 1391 12:12

 

افسران - مردان ايراني مصرف كننده 12 درصد از لوازم آرايش زنانه

 

شنبه بیست و نهم 7 1391 12:7

 

امام علي (عليه ‌السلام) ميفرمايند :

لا يُعابُ المَرْءُ بِتَاخيرِ حَقِّهِ، اِنّمَا يُعابُ مَنْ اَخَذَ ما لَيسَ لَهُ.

براي انسان عيب نيست كه حقش تاخير افتد، عيب آن است كه چيزي را بگيرد كه حقش نيست..

ترجمه حديث به انگليسي :

It is not shame of a man if his right is postponed, but it is shame if he gives something to which he has no right.

 

 

 

شنبه بیست و نهم 7 1391 11:48

 

افسران - بروكينگز: پهپاد ايران آرايش قدرت در منطقه را دگرگون كرد

 

انهدام پهپاد در اسرائيل بازار گمانه زني درباره اين واقعه و پيامدهاي پيش رو را رونق بخشيده است.

 

توان تكنولوژيكي ايران در خاورميانه به رخ كشيده مي‌شود

 

انديشكده «بروكينگز» در گزارشي به قلم «جان ويلاسنور» مي‌نويسد: اخبار وسيعي درباره انهدام پهپادي منتشر شده است كه در 6 اكتبر وارد حريم هوايي اسرائيل شده بود و اين نشان مي‌دهد كه، در اين شرايط سخت، چگونه اين هواپيما مي‌تواند فرضيه‌هاي پيشين در باره ميزان توانايي ايران در خاورميانه را باطل كند. اين براي اسرائيل بسيار خطرناك است.پهپاد از روي مديترانه وارد حريم هوايي اسرائيل شد و قبل از اينكه در جنوب هربون ساقط شود، در مسيري از غرب به شرق و از روي مناطق مسكوني و پايگاه‌هاي نظامي در نجو در حال پرواز بود. در ويدئويي كه توسط نيروي دفاعي اسرائيل منتشر شده است موشكي را مي‌بينيم كه از يك جت جنگنده پرتاب و به هواپيماي متجاوز اصابت مي‌كند. مقامات اسرائيلي معتقدند كه اين پهپاد احتمالا در يك مأموريت تجسسي با هدف پايگاه هسته‌اي «ديمونا» بوده است.ويدئو نشان مي‌دهد كه اين هواپيما در ارتفاع بالا پرواز كرده و اين استفاده از موشك هوا به هوا را امكان پذير مي‌كرده است. علاوه بر اين، با مشاهده تصاوير ويدئويي قبل از برخورد و مقايسه اندازه آن با اندازه موشك پرتاب شده مي‌شود نتيجه گرفت كه اين هواپيما نسبتا كوچك بوده است.

 

«شاهد 129» كه به تازگي رونمايي شده 1250 مايل برد دارد  

 

هر چند كه اين ويدئو بسياري از پرسش‌ها را بي‌پاسخ گذاشته است از جمله اينكه: از كجا مي‌آمد و چه كسي آن را به پرواز درآورد؟ آنطور كه بعضي اظهار مي‌كنند، در ايران ساخته شده و توسط حرب الله لبنان به پرواز درآمده است. اين بدين معنيست كه چند صد مايل برد داشته است. طبق درجه‌بندي نظامي پهپاد دوربرد كه فقط چند صد مايل مسافت طي مي‌كنند در رده پاييني هستند. «شاهين جهاني» كه توسط ارتش آمريكا براي عمليات تجسسي استفاده مي‌شود مي‌تواند 10000 مايل سفر كند. درست در ماه گذشته ايران ادعا كرد كه پهپاد «شاهد 129» كه به تازگي رونمايي شده 1250 مايل برد دارد. يعني بيشتر از فاصله تهران تا تل‌آويو. هرچند كه اظهارات مقامات ايران درباره تكنولوژي نظاميشان اغلب با ترديد روبه‌روست و اعتبار حكومت با انتشار تصويري از تست موشك در سال 2008 كه ظاهرا دستكاري شده بود پايين آمده است.

 

موشك‌هاي بالستيك ايران اسرائيل را بيمناك كرده است  

 

در مقابل حادثه 6 اكتبر، به شكل غيرقابل‌انكاري نشان مي‌دهد كه نيرويي در منطقه وجود دارد كه توانايي فراهم كردن يا ارتقاء يك پهپاد و استفاده از آن براي نفوذ به حريم هوايي اسرائيل را دارد. اين عمليات نشان داد كه ارتش اسرائيل قدرت شناسايي، رهگيري و انهدام هر پهپاد خارجي كه بدون اجازه وارد حريمش بشود را داراست. اما چرا اين هواپيما بجاي اينكه هنگام پرواز در مناطق مسكوني سرنگون شود در خط ساحلي متوقف نشد؟ آيا اگر در ارتفاع پايين پرواز مي‌كرد و يا كوچك‌تر بود بازهم شناسايي مي‌شد؟ آيا نفوذهاي قبلي هم صورت‌گرفته كه ديده نشده باشد؟  

 

اسرائيل نسبت به تهديدهايي كه درمورد موشك‌هاي بالستيك ايران مطرح مي‌شود بسيار نگران است 

 

اسرائيل نسبت به تهديدهايي كه درمورد موشك‌هاي بالستيك ايران مطرح مي‌شود بسيار نگران است. موشك‌هاي ضدبالستيك اسرائيل تحت يك برنامه چندمليارد دلاري كه بخش مهمي از بودجه آن توسط آمريكا تامين شده است توسعه يافته‌اند، كه البته براي متوقف كردن پهپادي كه در ارتفاع پايين بر فراز آب‌هاي مديترانه پرواز كند عملا ناتوان است. سيستم «گنبد آهنين» براي رهگيري راكت‌هاي كوتاه-برد كه يك مسير قابل پيش بيني را طي مي‌كنند طراحي شده است. در عوض براي نابودي پهپاد كه بر فراز «نجو» بود از يك F16 استفاده شد. در ويدئو برخورد در همان نزديكي نبود.پهپاد آرام حركت مي‌كرد كه هدف F16 قرار گرفت كه اين F16 در پايان فيلم در گوشه سمت چپ بالا ظاهر ميشود.

 

پهپادها چابك‌تر و مانورپذيرتر خواهند شد 

 

در نهايت جتهاي جنگنده انتخاب خوبي براي دفاع در مقابل پهپادهاي دشمن نيستند. سرانجام پهپادها چابك‌تر و مانورپذيرتر خواهند شد و همچنين توانايي جاي‌خالي دادن و مارپيچ رفتن را پيدا مي‌كنند تا از اصابت موشك در امان باشند. از آنجا كه در حال حاضر كل اسرائيل در تيررس پهپاد ايراني هست كه از جنوب لبنان اعزام مي‌شوند، اين روند تكنولوژيكي اين پتانسيل را دارد كه آرايش نيروها را در منطقه به كل دگرگون كند.

 

اسرائيل اكنون خود را در معرض پايش دوربين‌هاي ديگران مي‌بيند 

 

از ديد كلي تر، اين رويداد بر جهاني شدن تكنولوژي پهپاد دلالت دارد. هواپيماهاي بدون خلبان به مانند نوع خلبان دار آن، ليست بلند بالايي از كاربردهاي غيرنظامي بسيار مفيد را شامل مي‌شوند. مانند هواپيماهاي خلبان دار، هواپيماهاي بدون خلبان استفاده‌هاي نظامي هم دارند، از جمله آن عمليات تجسسي در تاسيسات حساس كشورهاي ديگر را مي‌توان برشمرد. ارتش اسرائيل براي دهه‌ها از هواپيماهاي عكسبرداري بدون خلبان استفاده كرده است از جمله در سال 1982 در جنگ لبنان. اسرائيل اكنون خود را در معرض پايش دوربين‌هاي ديگران مي‌بيند.

 

 

پنج شنبه بیست و هفتم 7 1391 13:18

 

 

 

دسته ها : نماز"ستون دين"
پنج شنبه بیست و هفتم 7 1391 13:9

 

 

خدا كند كه رضايم فقط رضاي تو باشد  / هواي نفس نباشد همه هواي تو باشد

خدا كند كه گزارت فِتد به منظر چشمم / كه سجده گاه نمازم به جاي پاي تو باشد . . .

 

 

 

دسته ها : امام زمان (عج)
پنج شنبه بیست و هفتم 7 1391 13:1
X